targi

Zabudowa stoiska targowego – jakie są jej rodzaje?

Targi branżowe to doskonała okazja do tego, aby dotrzeć z ofertą firmową do szerokiego grona odbiorców. W tym celu firmy korzystają z kilku wariantów stoisk. Można je podzielić ze względu na miejsce w którym się znajdują. Jakie są więc ich rodzaje, a także wady i zalety? Wyjaśniamy.

Zabudowa targowa szeregowa

Zabudowa szeregowa, nazywana także rzędową, jest jedną z najczęściej spotykanych na praktycznie każdych targach. Poszczególne boksy w których znajdują się wystawcy przedzielone są przez niewielkie ścianki. Ekspozycję można zaprezentować tylko przez wąski obszar z przodu. Ogranicza to tym samym możliwości prezentacyjne, więc stworzenie efektywnej zabudowy jest sporym wyzwaniem. Jeśli dodatkowym problemem jest ograniczona przestrzeń to wystawca musi postarać się o to, aby przyciągnąć potencjalnych klientów niezwykłą stylistyką.

Wiele firm popełnia w tym przypadku istotny błąd polegający na tym, że cały, niewielki obszar przeznaczają na ekspozycję reklamową. Potencjalny klient, który z daleka dostrzeże ekspozycję przeładowaną banerami zastanowi się dwa razy zanim pójdzie dowiedzieć się więcej na temat konkretnej firmy. Rozwiązaniem tego problemu jest zbudowanie wnętrza takiej strefy przez doświadczone przedsiębiorstwo specjalizujące się w takich projektach, na przykład https://exposystemy.pl.

Zabudowa targowa narożna

Kolejnym rodzajem stoiska targowego jest zabudowa narożna. Niewiele firm wybiera takie stanowisko ze względu na ograniczone możliwości tworzenia efektywnych prezentacji. Obecność jedynie dwóch ścian ogranicza także prywatność. Kluczową kwestią w trakcie planowania jest więc przygotowanie odpowiedniej strefy, która zaciekawi i przyciągnie osoby do bliższego przyjrzenia się konkretnym produktom lub usługom. Do tego celu można z powodzeniem wykorzystać niewysokie ścianki działowe, podwyższaną ladę oraz nieprzezroczyste półki, które mogą rozdzielać poszczególne obszary w stoisku.

Zabudowa targowa w formie wyspy

Jedną z najbardziej korzystnych form prezentacji oferty przedsiębiorstwa jest ekspozycja w formie wyspy. Osoby zainteresowane mają tam dostęp ze wszystkich stron. Jest to więc zarówno korzyść, jak i wyzwanie dla obsługi. Warto postarać się, aby wyraźnie wydzielić strefę ekspozycyjną, ale bez sięgania po meble lub elementy, które ograniczają mobilność gości. Ciekawym pomysłem może być po prostu dywan z nadrukiem. W tym przypadku często sięga się po elementy reklamowe w formie podwieszanej, co pozwala wzbudzić zainteresowanie osób, które znajdują się w dużej odległości od stoiska.