Skuteczna promocja w Internecie czyli połączenie pozycjonowania z kampanią Google Ads 

Strona internetowa, nawet jeżeli będzie najpiękniejsza, nie będzie nic warta bez odwiedzających. W jaki sposób sprowadzić ich na firmową witrynę, by pokazać ofertę i zachęcić do zakupu? Do dyspozycji właściciela strony pozostają dwie główne drogi: pozycjonowanie i kampanie Google Ads, które dziś pokrótce omówimy.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowaniem określane są działania, dzięki którym pozycjonowana strona pojawia się coraz wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania. Wyniki organiczne, określane także naturalnymi, to te, których wyświetlenie nie pociąga za sobą dla właściciela strony żadnych opłat. Zależą one od algorytmów Google, który bierze pod uwagę kilka elementów. Należą do nich:

  • użyte na stronie słowa kluczowe
  • obecność linków wewnętrznych (w obrębie danej strony) i zewnętrznych (kierujących do strony z innych miejsc w sieci)
  • dostosowanie strony do wymagań Google
  • regularna publikacja nowych treści

Plusy i minusy pozycjonowania

Pozycjonowanie pozwoli zwiększyć udział ruchu bezpłatnego na stronie docelowej. Działania są czasochłonne, ale efekt jest długotrwały. Użytkownicy są bardziej skłonni do korzystania z ofert z wyników organicznych, bo mają do nich większe zaufanie. Strona, która trafi na pierwszą pozycję na liście wyników, zbiera nawet 1/3 wszystkich kliknięć. To przekłada się na darmowe zapytania ofertowe i sprzedaż. Największym minusem pozycjonowania jest czas, który jest potrzebny do zobaczenia pierwszych efektów. Minimalny czas to trzy miesiące. Dodatkowo zaprzestanie działań będzie wiązać się z powolnym spadkiem strony z uzyskanej pozycji.

Kiedy reklama Google Ads się opłaca?

Kampanie reklamowe Google Ads są świetnym rozwiązaniem, gdy potrzebny jest natychmiastowy efekt. Po przygotowaniu kreacji reklamowych i uruchomieniu kampanii reklamy będą wyświetlane pierwszym odbiorcom już po kilku minutach. Nie ma potrzeby realizowania wielomiesięcznych przygotowań.

Plusy i minusy kampanii Google Ads

O ile w przypadku pozycjonowania czas był największym minusem, to dla kampanii reklamowych Google Ads staje się plusem. Za szybkość efektów trzeba jednak zapłacić, a koszt jest zależny od konkurencyjności używanych w kampanii słów kluczowych. Im więcej osób kieruje na nie swoje reklamy, tym droższe jest pojedyncze kliknięcie.

Czy warto łączyć pozycjonowanie strony i kampanie Google Ads?

Chociaż omówione działania mają zupełnie różny charakter, to ich cel jest podobny – dotarcie z ofertą firmy do potencjalnych klientów. Nic nie stoi na przeszkodzie, by stosować pozycjonowanie i kampanie Google Ads równocześnie. Można skorzystać tutaj z efektu synergii. Reklama Google Ads pozwoli dotrzeć do odbiorców wówczas, gdy pozycjonowanie jeszcze nie przyniosło zadowalających wyników. Pozycjonowanie po pewnym czasie umożliwi ograniczenie kosztów generowanych przez płatną reklamę, która zostanie wsparta organicznymi wynikami wyszukiwania. Warto powierzyć te działania jednemu, sprawdzonemu partnerowi, np firmie internetica.pl. W ten sposób rzeczywiście możliwe będzie uzyskanie efektu synergii.