Tektura jest materiałem papierniczym cechującym się sporą grubością. Jest stworzony ze złączonych ze sobą warstw masy papierowej. Tektura dzieli się na tekturę białą, brązową oraz techniczną i powlekaną, dzięki czemu różne branże mogą wybrać odpowiedni dla siebie produkt. Jeśli już wiemy, czym jest tektura, zastanówmy się nad ich zastosowaniem.
Do czego używa się tektury?
Tektura ma wiele zastosowań i da się z niej zrobić wiele jakościowych produktów, przykładowo z tektury można zrobić pudełka fasonowe z nadrukiem, czy przekładki tekturowe. Produkty te są przydatne w wielu branżach, a wykonanie ich przy użyciu wysokiej jakości tektury sprawia, że są one solidne i świetnie sprawdzają się w przechowywaniu oraz transporcie.
Opakowania kartonowe są właśnie stworzone z wysokiej jakości grubej tektury i są nieodłącznym elementem każdego magazynu wysyłkowego. Dzięki ich właściwością, a także niskim kosztom produkcji zdominowały one centra logistyczne, a towar przewożony jest w znakomitej większości właśnie w nich. Sprawdzają się też one doskonale w przechowywaniu rzeczy na magazynach, a dzięki tekturowym przekładkom kompatybilnym z opakowaniami kartonowymi łatwa jest separacja produktów w środku, oraz na paletach.
W jakich branżach pudełka fasonowe z nadrukiem znajdują zastosowanie?
Same pudełka fasonowe są wykorzystywane głównie w magazynach. Jeśli jednak się zastanowimy, otaczają nas wszędzie. W niektórych branżach ważna jest identyfikacja wizualna, świetnie wtedy sprawdzają się pudełka fasonowe z nadrukiem. Firmy takie jak K&T PAK oferują pełną personalizacje opakowań kartonowych, dzięki czemu branże np. spożywcze albo kosmetyczne mogą zakupić stworzone pod siebie, oznaczone produkty. W dyskontach, w których przechowywanie kartonów na sklepie jest powszechną praktyką, personalizacja kartonu pomaga w odczarowaniu „magazynowego” wyglądu sklepu.
Nadruki na pudełkach fasonowych sprawdzają się też w firmach sprzedających swoje produkty przez internet. Przykładem mogą być firmy odzieżowe, w których personalizacja pudełka jest zawsze mile widziana przez klienta. Ale nie ogranicza się to tylko do rynku odzieżowego, a znajduje zastosowanie praktycznie w każdej branży.