4.9 C
Warszawa
sobota, 24 października, 2020

Polacy coraz częściej podróżują po kraju

Popularne

Co to są okna HST i co je wyróżnia

Właściciele domów jednorodzinnych cenią sobie wygodę oraz praktyczne rozwiązania. Nie bez znaczenia są również produkty, które będą prezentować się...

Meble ogrodowe – jak urządzić ogród?

Ogród jest dla nas miejscem odpoczynku. Oazą, która pozwala na chwilę oderwać się od codzienności. Oprócz roślinności w niej...

Ogrodzenia betonowe: masywne, ciężkie, ale estetyczne

Różnorodność ogrodzeń zewnętrznych montowanych na prywatnych posesjach jest ogromna. Jeszcze więcej jest ich z tymi, które służą do wygrania...

Współpraca franczyzowa z pralnią – jak to działa?

Jak działa współpraca franczyzowa z pralnią? Przede wszystkim warto wyjaśnić w kilku słowach, czym właściwie jest franczyza. To w...

Polacy rocznie biorą udział w 30 mln podróży turystycznych po kraju. Są to krótsze wyjazdy niż kiedyś, ale za to częstsze. Wybieramy podróże krajowe przede wszystkim ze względu na walory przyrodnicze i coraz bogatszą ofertę imprez kulturalnych w kraju. Wiele miast i miejscowości stawia również na turystykę biznesową. Zagraniczni biznesmeni zostawiają w Polsce średnio 5 do 7 razy więcej pieniędzy niż przeciętni turyści.

Na zwiększone zainteresowanie Polaków podróżami po własnym kraju powinien wpłynąć rozwój oferty turystycznej. W ostatnich latach pojawia się coraz więcej możliwości do aktywnego spędzania czasu na wyjeździe. To powinno też przyciągać do Polski zagranicznych turystów.

 – Dzisiaj tworzą się oferty i produkty turystyczne, które jeszcze parę lat temu w ogóle nie funkcjonowały. Przykładem może być enoturystyka, czyli turystyka związana z winem. Do tej pory nikt nie kojarzył Polski z tradycjami winnymi, ale przecież tereny na południu Polski już od wielu lat w tym kierunku się rozwijają. Są również oferty związane z odwiedzaniem różnego rodzaju targów, powstają szlaki winne, szlaki kulinarne, także ścieżki rowerowe czy biegowe – mówi Agencji Informacyjnej Newseria dr Jacek Olszewski z Katedry Turystyki i Rekreacji Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku.

Turystyka w Polsce rozwija się między innymi dzięki unijnym funduszom i wykorzystaniu dotąd nieeksploatowanego zaplecza rekreacyjnego. Choć wciąż jest jeszcze sporo do zrobienia, np. gdy chodzi o lepszą dostępność komunikacyjną w cennych przyrodniczo regionach Polski Wschodniej. Do najchętniej odwiedzanym regionów Polski należą województwa pomorskie, zachodnio-pomorskie, lubuskie oraz śląskie.

 – Region Polski Wschodniej dzięki unijnym funduszom wypromował się, zwłaszcza dla turystów zagranicznych. Dzięki temu stał się lepiej rozpoznawalny na rynkach zagranicznych, co skutkuje zwiększonym ruchem turystycznym w te rejony. Minusem jest jednak brak lotniska np. w Białymstoku – mówi ekspert.

Wiele miast i miejscowości w kraju stawia na turystykę biznesową i inwestuje w rozbudowę niezbędnej infrastruktury, by przyciągnąć biznesmenów z kraju i zagranicy.

 – Turystyka biznesowa pozwala, przede wszystkim dużym miastom, w których znajdują się centra kongresowe czy konferencyjne, zarabiać na pobytach turysty biznesowego w danej miejscowości. Turysta taki zostawia od 5 do 7 razy więcej pieniędzy niż przeciętny turysta – podkreśla Olszewski.

W ubiegłym roku Polskę odwiedziło ok. 68 mln cudzoziemców, z czego 20 mln to turyści. Przyjeżdżają do nas Niemcy, Francuzi, Brytyjczycy, Włosi i coraz więcej Skandynawów. Ekspert prognozuje, że w kolejnych latach będziemy obserwowali stopniowy przyrost liczby turystów z zagranicy.

 – W działaniach promocyjnych kraju i poszczególnych regionów musimy dziś zwracać uwagę na takie narzędzia jak internet, ale również wykorzystać szanse, jakie daje tzw. marketing szeptany, czyli rekomendacje. Zadowolony turysta na pewno poleci dany region znajomym – podsumowuje dr Olszewski.

Ostatnio dodane

Zaawansowane usługi drukowania – szerokie możliwości

Doświadczone firmy poligraficzne nie mogą narzekać na brak zajęcia. Firmy o różnych profilach zlecają realizację różnorodnych projektów - począwszy...

W jaki sposób wybrać idealny fotelik samochodowy?

Fotelik samochodowy to jeden z najważniejszych zakupów, jaki poczynimy przed narodzeniem naszej pociechy. Inne elementy dziecięcej wyprawki takie jak wózek, przewijak, łóżeczko, pampersy czy...

Słodki stół na weselu – hit czy kit?

Z każdym rokiem w kwestii organizacji wesel pojawiają się kolejne nowości, które niekwestionowanie muszą pojawić się na przyjęciu. Jedną z takich atrakcji jest np....

Ogrodzenia betonowe: masywne, ciężkie, ale estetyczne

Różnorodność ogrodzeń zewnętrznych montowanych na prywatnych posesjach jest ogromna. Jeszcze więcej jest ich z tymi, które służą do wygrania terenów przemysłowych, firmowych, magazynowych, parkingów...

Armatura wodociągowa

Armatura wodociągowa stanowi bardzo ważny element każdej inwestycji, zarówno małej, związany z instalacją wodociągową w domu, jak i dużymi inwestycjami, które w dużej mierze...

Podobne artykuły