katalog reklamowy

Jaki katalog reklamowy wybrać? Porównujemy różne ich rodzaje

Katalogi reklamowe to produkty będące częścią strategii marketingowej. Właśnie dlatego powinien pomyśleć o nich każdy właściciel firmy, niezależnie od tego, czy sprzedaje produkty, czy oferuje usługi. To właśnie dzięki nim można w prosty sposób zaprezentować swoją ofertę. Jednak jak wybrać odpowiedni wariant i ile kosztuje katalog reklamowe? Sprawdź, czym różnią się poszczególne rodzaje i postaw na ten, który spełnia Twoje oczekiwania.

Coraz więcej firm przenosi działania promocyjne do sieci. Nie oznacza to jednak, że tradycyjne metody reklamy odchodzą w niepamięć. Drukowanie katalogów to wciąż jedno z najchętniej wybieranych rozwiązań wśród przedsiębiorców. Drukarnie to jednak nie tylko wydruk dokumentów, katalogi szyte, katalogi spiralowane i wiele innych produktów, ale i projekt i wykonanie. Zakres usług możesz sprawdzić między innymi na stronie firmy OpenPrint oferującej m.in. katalogi reklamowe.

Drukowanie katalogów – co warto wiedzieć przed zamówieniem produktu?

Drukowaniem katalogów reklamowych zajmują się profesjonaliści, którzy nie tylko dysponują odpowiednim sprzętem, ale i wiedzą w zakresie nowoczesnych technologii.  Bardzo ważne jest również dostosowanie produktu do oczekiwań zamawiającego, a te bywają różne. Dlatego drukarnie oferują różne katalogi:

  • szyte

  • klejone

  • spiralowane

Oprócz typu konieczny będzie także wybór formatu, jaki będzie miał katalog reklamowy. Ważne, aby ten odpowiadał potrzebom klienta, ale również był dostosowany do branży, w której działa. Możliwości jest wiele: od rozmiaru A4, A5, A6, aż po wzory kwadratowe czy DL. Projektując katalog, powinieneś także uwzględnić rodzaj papieru, na którym odbędzie się wydruk i orientację – poziomą lub pionową.

 katalog reklamowy

Katalog spiralowany

Katalogi reklamowe – czym charakteryzują się poszczególne rodzaje?

Katalogi szyte to najpopularniejszy typ produktów wybieranych przez klientów. Decydując się na ten rodzaj, należy mieć jednak na uwadze, że ilość stron nie powinna być zbyt duża. W przeciwnym razie nie będzie możliwe zastosowanie takiego łączenia kartek. Katalogi szyte mogą występować w dwóch wersjach – oczkowej i tradycyjnej. Zdecydowanie częściej klienci stawiają na tę drugą opcję.

Katalogi klejone stosuje się najczęściej w przypadku dość dużych publikacji. Dotyczy to między innych oferty całorocznej. Główną cechą w tym przypadku jest łączenie poszczególnych stron za pomocą klejonego grzbietu katalogu. Zastosowany preparat odznacza się dużą wytrzymałością, co zabezpiecza strony przed wypadaniem. Ten typ katalogów cechuje wysoka estetyka oraz możliwość przeglądania niezależnie od podłoża, na jakim zostanie rozłożony.

Dość oryginalnym sposobem łączenia stron jest zastosowanie spirali. Katalogi spiralowane wyróżniają się metalowymi lub plastikowymi pierścieniami, których zadaniem jest łączenie ze sobą poszczególnych stron. Taki katalog reklamowy wyjątkowo dobrze się przegląda.

 katalog reklamowy

Gazetka ofertowa – szyta

Ile kosztuje katalog reklamowy?

Cena katalogów zależy przede wszystkim od ich rodzaju, konkretnych wymagań projektowych czy ilości sztuk, jakie zamawiasz. Decydując się na większe zamówienie, można liczyć na rabat lub darmową wysyłkę towaru.

Najtańszym rozwiązaniem są katalogi szyte – głównie ze względu na prostą konstrukcję i niewielką ilość stron. Nieco droższymi modelami są katalogi spiralowane. Wynika to między innymi z konieczności użycia dodatkowych elementów odpowiadających za łączenie. Katalogi klejone są natomiast zwykle największym wydatkiem, jednak wśród klientów są jednym z najpopularniejszych wyborów.