zmniejszenie apetytu

Hamowanie apetytu – Jak zmniejszać łaknienie i szybciej chudnąć?

Jeśli toczysz przegraną walkę ze swoim apetytem — czy to dlatego, że próbujesz schudnąć, czy po prostu dlatego, że lubisz jeść — z pewnością nie jesteś sam. Na szczęście istnieje wiele sposobów na tłumienie apetytu. Jeśli zastosujesz te wskazówki do swojego codziennego życia, wkrótce będziesz w stanie skutecznie walczyć z napadami głodu i ustabilizować swoje łaknienie.

Hamowanie apetytu

Tłumienie apetytu oznacza, że organizm jest mniej głodny niż zwykle. Może się tak zdarzyć z wielu powodów, w tym leków, ćwiczeń i stylu życia.

Istnieje wiele sposobów na tłumienie apetytu, zarówno środkami medycznymi, jak i naturalnymi. Medyczne środki tłumienia apetytu obejmują stosowanie środków tłumiących apetyt, które są zazwyczaj lekami na receptę. Naturalne sposoby tłumienia apetytu obejmują regularne spożywanie posiłków przez cały dzień, unikanie przetworzonej i słodkiej żywności oraz picie dużej ilości wody.

Niektórzy ludzie stosują środki tłumiące apetyt, aby schudnąć, ale istnieje ryzyko związane z tym podejściem. W szczególności ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z niebezpieczeństw związanych z przyjmowaniem środków tłumiących apetyt bez odpowiedniego monitorowania przez lekarza lub dietetyka.

Co jeść aby nie być głodnym

Środki na odchudzanie hamujące łaknienie

 Środki zmniejszające apetyt to kategoria suplementów odchudzających, które mają na celu pomóc kontrolować głód i zmniejszyć apetyt na jedzenie. Są one czasami określane jako „spalacze tłuszczu” lub „wzmacniacze metabolizmu”. Środki zmniejszające apetyt działają poprzez wpływ na części ciała, które regulują hormony głodu i sytości. Kontrolując te hormony, możesz doświadczyć wzrostu poziomu energii i poprawy nastroju. Pomiędzy posiłkami poczujesz się mniej głodny, co może prowadzić do utraty wagi, jeśli nie zrekompensujesz sobie tego spożywaniem większej ilości kalorii niż zwykle o innych porach dnia.

Jedz wiele małych posiłków

Kluczem do tłumienia apetytu jest spożywanie wielu małych posiłków w ciągu dnia. Gdy to zrobisz, nie będziesz głodny między posiłkami i nie będziesz odczuwał potrzeby przejadania się w porze obiadowej. Spożywanie wielu małych posiłków utrzymuje również stabilny poziom cukru we krwi i pomaga w utracie wagi.

Jedz np. 6 małych posiłków ciągu dnia zamiast trzech dużych. Pomoże to utrzymać stały poziom glukozy we krwi i przyczyni się do utraty wagi poprzez zmniejszenie napadów głodu między posiłkami.

Jedz sycące produkt

Najlepszym sposobem na stłumienie apetytu jest spożywanie sycących roślin strączkowych. Rośliny strączkowe to żywność pochodząca z roślin z rodziny strączkowych, takich jak fasola, soczewica, soja i groch.

Rośliny strączkowe są bogate w błonnik, który syci bez dodawania kalorii. Są również bogate w białko i ubogie w tłuszcze, co czyni je doskonałym pokarmem do odchudzania. Rośliny strączkowe obejmują fasolę, groch, soczewicę i orzeszki ziemne. Oto kilka sposobów wykorzystania roślin strączkowych w swojej diecie:

  • dodaj je do sałatek lub zup
  • posyp je ugotowanymi warzywami lub potrawami z ryżu
  • dodaj je do zapiekanek, sosów do makaronów i gulaszu

Chude białka, takie jak pierś z kurczaka, pierś z indyka i owoce morza, takie jak łosoś i tuńczyk, są również doskonałym wyborem, aby poczuć się sytym, jedząc mniej kalorii — a ponadto są wypełnione białkiem budującym mięśnie!

Picie wody sprawi, że poczujesz się pełniejszy, więc jest to doskonały sposób na powstrzymanie napadów głodu. Niektórzy ludzie uważają, że picie lodowatej wody pomaga im szybciej poczuć się sytym niż woda o temperaturze pokojowej.

Przy każdym posiłku spożywaj pokarmy bogate w błonnik. Błonnik to węglowodan, który pomaga szybciej poczuć sytość, dzięki czemu rzadziej będziesz podjadać przekąski między posiłkami lub przejadać się przy następnym. Pokarmy bogate w błonnik to warzywa, produkty pełnoziarniste (np. brązowy ryż), rośliny strączkowe (np. soczewica) i owoce (np. jabłka).

Hamowanie apetytu poprzez unikanie śmieciowego jedzenia

Unikaj przekąsek, które zawierają dużo tłuszczu lub cukru. Należą do nich chipsy ziemniaczane, ciasteczka, batoniki i rożki do lodów. Zamiast tego wybieraj zdrowe przekąski, takie jak świeże owoce i warzywa lub precle z niskotłuszczowym dipem serowym

Unikaj alkoholu, słodkich napojów i kofeiny. Napoje alkoholowe zawierają dużo kalorii, więc tylko jeśli wypijesz je na pusty żołądek, sprawią, że będziesz głodny. Napoje słodzone zawierają puste kalorie, a kofeina może prowadzić do nasilenia pragnienia i głodu, a także roztrzęsienia. Spróbuj zamiast tego przejść z mleka lub soku na zwykłą wodę lub po prostu wypij jedną szklankę mleka lub soku do śniadania, a następnie trzymaj się wody przez resztę dnia, chyba że jest to część posiłku (np. mleko z płatkami zbożowymi).

Hamowanie apetytu — Podsumowanie

Podsumowując, tłumienie apetytu jest bardzo realne. Utrata wagi za pomocą odpowiednich suplementów może pomóc w utracie wagi i utrzymaniu jej. W rzeczywistości jest to jedna z niewielu metod, która nie tylko szybko schudnie, ale może być również bezpiecznie kontynuowana przez długi czas.