6.4 C
Warszawa
wtorek, 18 lutego, 2020

Granie na YouTube – czy to nadal się opłaca?

Popularne

Koszty budowy dachu – jak je wyliczyć?

Wybierając projekt domu bardzo ważne jest to, aby zwrócić uwagę na powierzchnię dachy oraz stopień jego skomplikowania. To właśnie...

Co powinieneś wiedzieć o amortyzacji nieruchomości?

Planując zakup nieruchomości inwestycyjnej, która ma zostać przeznaczona pod wynajem krótkoterminowy, należy zwrócić uwagę na podatkowe aspekty transakcji. Z...

Jak zarabiać w internecie?

Internet rozwinął przez nami zupełnie nieznane dotąd możliwość. Dał nam możliwości szybkiego komunikowania się, nieograniczonego zdobywania wiedzy, a także...

Mocna konkurencja na rynku centrów handlowych

W Polsce zasoby powierzchni handlowej przekraczają już 15 mln mkw. W całym kraju jest ok. 450 centrów i galerii,...

Zdecydowana większość najpopularniejszych youtuberów, którzy po dziś dzień biją rekordy popularności, a ich wizerunki i wartość marketingowa są wyceniane na miliony dolarów, zaczynali w bardzo podobny sposób. Twórcy tacy jak PewDiePie czy Markiplier wrzucali pierwsze filmy na platformę jeszcze w czasach, gdy o zarabianiu na niej nie było jeszcze mowy.

YouTube – czy to nadal się opłaca?

Robili to z różnych powodów: potrzebowali wyrazić siebie w jakiś artystyczny sposób, niektórzy otwarcie przyznawali się do bycia w nieco bardziej przykrym okresie życia i publikowanie filmów dawało im wytchnienie od samotności. Byli absolutnymi pasjonatami w swojej dziedzinie i przez lata nie zarobili grosza na swojej działalności, co potem zwróciło im się z absurdalnie wielką wręcz nawiązką. Ich dziedziną były naturalnie gry komputerowe, od których część z nich na przestrzeni lat odeszła, ale znalazło się kilku twórców, którzy przy swojej specyficznej niszy trwają po dziś dzień i nic nie wskazuje na to, by mieli się nią znudzić lub pokusić się o stworzenie treści, które byłyby nieco bardziej różnorodne pod względem tematyki i formy. Warto więc zadać sobie pytanie: czy tworzenie filmów związanych z grami komputerowymi nadal się na YouTube opłaca, czy wspomniani już weterani mogą się z tego fachu utrzymywać tylko ze względu na prestiż, na jaki musieli pracować latami?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto posłużyć się dwoma przekładami z rodzimego podwórka, które prezentują skrajnie różne postawy i takie są również związane z nimi efekty. Izak jest obecnie jednym z najpopularniejszych polskich youtuberów i może się pochwalić zarobkami rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie – po dziś dzień osiąga to wszystko, zajmując się wyłącznie grami komputerowymi. Jego działalność nieco wykracza poza platformę YouTube: nieodłączną częścią jego fenomenu są regularne transmisje na żywo, które jego fani mogą śledzić za pośrednictwem serwisu Twitch. Izak może się poszczycić namacalnymi dowodami na to, że posiada niezwykłe wyczucie w kwestii tego, co na YouTube może stać się popularne, ale, co więcej, fundament jego popularności zbudował, samemu inicjując jedną z fal popularności na punkcie gry Counter-Strike. Można spokojnie założyć, że odpowiada za część ogromnego fenomenu tej gry w naszym kraju i wyciągnął ją z niszy, pokazując, że grze tej mogą towarzyszyć prawdziwie sportowe emocje. Kilka lat później stał się głównym beneficjentem popularności gry Fortnite, która szturmem podbiła serca graczy na całym świecie, jeszcze bardziej potęgując swoją i jej rozpoznawalność. Po drugiej stronie barykady jest natomiast youtuber Rojo, który jest jednym z weteranów, zaczynających w czasach, gdy na zarobki na YouTube nie można było jeszcze liczyć.

On zupełnie nie może się odnaleźć w dzisiejszych czasach: prezentuje gry, które nie są ciekawe dla widza i ma ewidentne trudności z przyciągnięciem do siebie szerokiej widowni, ponieważ bardzo niewiele się u niego na przestrzeni lat zmienia. Z tego porównania można zatem wyciągnąć wniosek, że jeśli chcemy liczyć na popularność, grając na YouTube w gry, musimy zadbać o obserwowanie trendów na bieżąco i szukać przede wszystkim takich gier, które dla widza będą nie tylko ciekawe, ale i będą potęgować w nim emocje. Istotną kwestią jest również regularne dostarczanie nowych filmów, warta rozważenia jest również kooperacja z innymi twórcami, która wśród graczy na YouTube jest bardzo sympatycznym standardem.

Ostatnio dodane

Co wpływa na wybór centrum handlowego?

Centra handlowe w ostatnim czasie wyrastają jak grzyby po deszczu, co jest dobrą wiadomością dla osób, które lubią mieć...

Krzesła na płozach do eleganckiego salonu

Nowoczesny elegancki salon to już nie tylko masywna sofa i fotele wraz z efektownymi dodatkami. We współczesnych aranżacjach bardzo często miejsce masywnych mebli zajmują...

Jakie są zalety wentylacji mechanicznej z rekuperacją?

Jeśli zastanawiasz się nad instalacją rekuperatora, na pewno masz wiele pytań i wątpliwości. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ montaż wentylacji z odzyskiem...

Rajd Dakar 2020 – podsumowanie 42. edycji najtrudniejszego rajdu na świecie

Za nami 42. edycja najtrudniejszego i śmiało można powiedzieć - jednego z najbardziej emocjonujących rajdów na świecie - Rajdu Dakar 2020. W tym roku...

Współpraca franczyzowa z pralnią – jak to działa?

Jak działa współpraca franczyzowa z pralnią? Przede wszystkim warto wyjaśnić w kilku słowach, czym właściwie jest franczyza. To w skrócie prowadzenie działalności gospodarczej i...

Podobne artykuły