4.9 C
Warszawa
niedziela, 12 lipca, 2020

Granie na YouTube – czy to nadal się opłaca?

Popularne

Rawlplug z pierwszym w Polsce systemem do obsługi HR w chmurze Gavdi

Rawlplug to lider innowacyjnych rozwiązań z zakresu technik zamocowań, elementów złącznych i narzędzi – zarówno w zakresie ich projektowania,...

Wakacje poza sezonem – czy warto?

Szał związany z wakacyjnymi wyjazdami bywa bardzo bolesny dla osób, które z różnych powodów nie mogą sobie pozwolić na...

Akcje vs obligacje – w co inwestować?

Większość doradców inwestycyjnych wskazuje, że kluczowa jest odpowiednia dywersyfikacja portfela, która pozwala minimalizować ryzyko przy zachowaniu odpowiedniego poziomu zysków....

Czym są zakłady sportowe i jak obstawiać mecze w internecie?

Sport to hobby wielu ludzi. Jedni czynnie go uprawiają i są aktywni fizycznie, inni wolą kibicować i zbierać informacje...

Zdecydowana większość najpopularniejszych youtuberów, którzy po dziś dzień biją rekordy popularności, a ich wizerunki i wartość marketingowa są wyceniane na miliony dolarów, zaczynali w bardzo podobny sposób. Twórcy tacy jak PewDiePie czy Markiplier wrzucali pierwsze filmy na platformę jeszcze w czasach, gdy o zarabianiu na niej nie było jeszcze mowy.

YouTube – czy to nadal się opłaca?

Robili to z różnych powodów: potrzebowali wyrazić siebie w jakiś artystyczny sposób, niektórzy otwarcie przyznawali się do bycia w nieco bardziej przykrym okresie życia i publikowanie filmów dawało im wytchnienie od samotności. Byli absolutnymi pasjonatami w swojej dziedzinie i przez lata nie zarobili grosza na swojej działalności, co potem zwróciło im się z absurdalnie wielką wręcz nawiązką. Ich dziedziną były naturalnie gry komputerowe, od których część z nich na przestrzeni lat odeszła, ale znalazło się kilku twórców, którzy przy swojej specyficznej niszy trwają po dziś dzień i nic nie wskazuje na to, by mieli się nią znudzić lub pokusić się o stworzenie treści, które byłyby nieco bardziej różnorodne pod względem tematyki i formy. Warto więc zadać sobie pytanie: czy tworzenie filmów związanych z grami komputerowymi nadal się na YouTube opłaca, czy wspomniani już weterani mogą się z tego fachu utrzymywać tylko ze względu na prestiż, na jaki musieli pracować latami?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto posłużyć się dwoma przekładami z rodzimego podwórka, które prezentują skrajnie różne postawy i takie są również związane z nimi efekty. Izak jest obecnie jednym z najpopularniejszych polskich youtuberów i może się pochwalić zarobkami rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie – po dziś dzień osiąga to wszystko, zajmując się wyłącznie grami komputerowymi. Jego działalność nieco wykracza poza platformę YouTube: nieodłączną częścią jego fenomenu są regularne transmisje na żywo, które jego fani mogą śledzić za pośrednictwem serwisu Twitch. Izak może się poszczycić namacalnymi dowodami na to, że posiada niezwykłe wyczucie w kwestii tego, co na YouTube może stać się popularne, ale, co więcej, fundament jego popularności zbudował, samemu inicjując jedną z fal popularności na punkcie gry Counter-Strike. Można spokojnie założyć, że odpowiada za część ogromnego fenomenu tej gry w naszym kraju i wyciągnął ją z niszy, pokazując, że grze tej mogą towarzyszyć prawdziwie sportowe emocje. Kilka lat później stał się głównym beneficjentem popularności gry Fortnite, która szturmem podbiła serca graczy na całym świecie, jeszcze bardziej potęgując swoją i jej rozpoznawalność. Po drugiej stronie barykady jest natomiast youtuber Rojo, który jest jednym z weteranów, zaczynających w czasach, gdy na zarobki na YouTube nie można było jeszcze liczyć.

On zupełnie nie może się odnaleźć w dzisiejszych czasach: prezentuje gry, które nie są ciekawe dla widza i ma ewidentne trudności z przyciągnięciem do siebie szerokiej widowni, ponieważ bardzo niewiele się u niego na przestrzeni lat zmienia. Z tego porównania można zatem wyciągnąć wniosek, że jeśli chcemy liczyć na popularność, grając na YouTube w gry, musimy zadbać o obserwowanie trendów na bieżąco i szukać przede wszystkim takich gier, które dla widza będą nie tylko ciekawe, ale i będą potęgować w nim emocje. Istotną kwestią jest również regularne dostarczanie nowych filmów, warta rozważenia jest również kooperacja z innymi twórcami, która wśród graczy na YouTube jest bardzo sympatycznym standardem.

Ostatnio dodane

Czy warto inwestować w używane wyposażenie hal?

Nowoczesne wyposażenie hal – nie ważne czy produkcyjnych czy magazynowych sprawia, że można z większą pewnością prowadzić biznes i...

Meble ogrodowe – jak urządzić ogród?

Ogród jest dla nas miejscem odpoczynku. Oazą, która pozwala na chwilę oderwać się od codzienności. Oprócz roślinności w niej żyjącej ważnym elementem każdego ogrodu...

Rodzaje makijażów wieczorowych

Odpowiednio dobrany makijaż tak naprawdę jest dopełnieniem każdej stylizacji. O ile na co dzień powinien on być raczej stonowany i pasować do miejsca zatrudnienia...

Najazdy kablowe i ich zalety

Podczas remontów dróg czy eventów plenerowych musimy ochronić kable. Najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie najazdów kablowych. Produkt może ochronić nawet 5 kabli. Modele różnią się...

Top 5 najsłynniejszych polskich obrazów historycznych

Polscy artyści interesujący się malarstwem historycznym nie mogli narzekać na brak inspiracji do tworzenia wielkich dzieł. Dzieje naszego kraju naznaczone zostały licznymi wydarzeniami politycznymi...

Podobne artykuły