Centra handlowe w ostatnim czasie wyrastają jak grzyby po deszczu, co jest dobrą wiadomością dla osób, które lubią mieć wiele możliwości wyboru podczas robienia zakupów. Dotyczy to nie tylko większych miast jak Warszawa czy Kraków, ale coraz częściej mniejszych miasteczek, w których również widoczne jest zapotrzebowanie na tego typu obiekty.
Galeria handlowa przestała być tylko środkiem w drodze do zrobienia szybkich zakupów po pracy – wielofunkcyjność centrum handlowych sprawiła, że nie trzeba biegać po całym mieście, żeby załatwić sprawę w banku czy umówić się na wizytę u fryzjera. To wszystko można mieć na wyciągnięcie ręki dzięki nowoczesnym centrom handlowym. Co zatem wpływa na nasz wybór konkretnego centrum handlowego?
Centrum handlowe a lokalizacja
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na proces decyzyjny konsumentów jest lokalizacja centrum handlowego. Klienci podświadomie wybierają galerię usytuowaną najbliżej miejsca zamieszkania czy pracy. Nie bez znaczenia jest również stopień trudności dojazdu do centrum handlowego – im bliżej węzłów komunikacyjnych i głównych dróg dojazdowych, tym większa szansa na wybór sąsiedniej galerii handlowej. Dobrze radzą sobie tzw. „przechodnie” centra handlowe jak Galeria Krakowska czy Złote Tarasy w Warszawie. Choć Złote Tarasy z technicznego punktu widzenia to nie największa galeria w Warszawie, to może pochwalić się najwyższą liczbą klientów ze względu na połączenie z Dworcem Centralnym.
Centrum handlowe – rozkład sklepów
Kolejnym ważnym aspektem, który ma ogromne znaczenie przy wyborze galerii handlowej jest sam plan obiektu i rozkład sklepów. Wiele tego typu budynków nie spełnia oczekiwań konsumentów ze względu na nieumiejętne rozmieszczenie poszczególnych salonów odzieżowych czy restauracji, co wprawia w irytację bardziej wrażliwych klientów galerii handlowych. Nieczytelne mapy czy zbyt długie i zawiłe korytarze również działają demotywująco na klientów.
Zobacz także: https://openzone.pl/jakie-sklepy-najczesciej-znajduja-sie-w-centrach-handlowych/
Centra handlowe Warszawa – bliska interakcja z klientem
Nie będzie zaskoczeniem, że najwięcej centrum handlowych posiada oczywiście stolica. Jako najbogatsze miasto w Polsce, Warszawa dysponuje największym potencjałem deweloperskim i perspektywicznym rynkiem handlowym, co zachęca inwestorów do budowania prawdziwego imperium. Jednak tak zacięta rywalizacja pomiędzy centrami handlowymi w Warszawie i nie tylko sprawia, że klient szuka oferty najbardziej dla niego przystępnej. Ważnym elementem kampanii marketingowych prowadzonych przez największe galerie w Warszawie są social media. Za ich pośrednictwem konsumenci za pomocą jednego kliknięcia mogą dowiedzieć się o akcjach promocyjnych, konkursach czy eventach branżowych. Oryginalne profile w portalach społecznościowych to więcej zadowolonych klientów.
Centrum handlowe – jakość rozrywki
Wielu klientów determinuje swoją decyzję co do wyboru galerii handlowej na podstawie ogólnych wrażeń estetycznych. Jak już wspomnieliśmy, od centrum handlowego nie oczekujemy tylko szybkich i sprawnych zakupów, ale rozrywki na wysokim poziomie. Złote Tarasy w Warszawie to dobry przykład galerii handlowej, w której zakupy to sama przyjemność, a połączenie z kinem (https://zlotetarasy.pl/shops/multikino-2) sprawia, że Złote Tarasy plasują się wysoko w hierarchii klientów z całego kraju.